onsdag, februari 15, 2006

Bloggböleri!

...den där L8-Lee har åkt till Kiruna...
Det känns tomt och ensamt på bloggen, men jag skriver ändå!
Men plötsligt så slår det mig... ensam - då kan jag alltså göra vad jag vill här!
Ingen som opponerar sig!
Ingen som kontrar!
Ingen annan än jag alltså!
Hmm, fri lek!!!
Vet inte riktigt vad som passar sig bäst här och nu... en spontandikt kanske - eller inte!
Jag skulle kunna recitera och deklamera i det oändliga - eller inte!
Kommer osökt att tänka på ordet baggböleri, vilket känns lite mysko då baggböleri betyder att olovligen avverka någon annans skog och det är väl knappast det samma som att vara ensam på en blogg med fritt spelrum!? Man häpnar över sina egna tankevandringar och den i mångt och mycket bristfälliga kopplingen med associationsförmågan. Men man kanske kan säga att jag baggbölar bloggen eftersom ingen kan protestera - Bloggböleri helt enkelt!
Både mustigt och krulligt!

Inga kommentarer: