lördag, februari 25, 2006

Where the new eastcoast meets the old west - Roadtrip sommar 2006!

Nu är det klart, bestämt och bokat!
Ett konst- & vetenskapligt projekt...
Roadtrip 2006 - en bil, tre vänner, en resa med uppdrag och uppkoppling.
Mot södern...
Arbetsnamn: "Where the new eastcoast meets the old west".
Projektet kommer att genomföras vecka 28 alternativt vecka 29.

Frågor att ta itu med:

  1. Går det att koppla upp sig under en bilresa?
  2. Finns det "omvänd" GPS att lägga ut på nätet - alltså kan man lägga ut sin bilrutt i realtid på nätet?
  3. Sidoprojekt i projektet - Lokala "förmågor" vi träffar på under färden kommer att lyftas fram!
  4. Merchandise i form av visitkort, dekaler och t-shirts kommer att tillhandahållas... för det tycker vi är trevligt!
Det känns splittrat att göra en separat blogg för detta projekt - "Where the new eastcoast meets the old west" kommer alltså att gästspela här i Strategier för överlevnad, då vi anser att förljuvande projekt är en potentiellt stark och livgivande strategi för överlevnad.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland skulle man behöva en stavningskontrollant...

Maria sa...

I know Horace, kan jag ringa dig på SA? Jag rättade kött till möts och det känns mycket mysigare nu!

Maria sa...

Yrke: Metakommenterare!
Obs L8-Lee! EJ Metablockerare!

Maria sa...

...omvänt GPS??? - vet jag ens vad jag snackar om... jag borde inte få följa med på denna resa! Det är väl en helt vanlig GPS vi behöver!?

Lotta sa...

Techno-freak!

Maria sa...

Sure! Bara rave och techno för hela slanten baby!