måndag, mars 20, 2006

Som man sår får man skörda!

...ja, det är dags att sätta frön - att förkultivera... jag vet!
Jag och några vänner har kolonilott söder om stan och det mycket trevligt... och kul!
Gillar att gräva ordentligt i jorden och få skitiga framtassar... att köra skottkärra med hästskit!
Det är som att ha sitt egna lilla hemman på något sätt. Man gräver, odlar, skördar och ibland tar vi med oss mat och vin och sitter där i humlesurr och hästskitslukt... mysigt!
Men som sagt, ska det bli något så måste man också förkultivera nu!
Det är här som min ångest kommer in... vad ska jag så, vilka sorters grönsaker, vilka blommor och framför allt vilka färger ska blomstern ha!? Märker att för varje år som går, så gillar jag mer och mer det där slitet med att bära och kånka omkring på stenar... själva anläggandet av fina kanter och stenpartier - det är lattjo! Jag tror att jag enbart ska odla stenar i år!

8 kommentarer:

Anonym sa...

http://tinyurl.com/eb77h ?

Anonym sa...

Vad vore livet utan blommor att få följa ett litet frö till en vacker skapelse

Maria sa...

Johnny: Big no-no!

Stora-Syster: Nästan som att skaffa barn, antar jag...

Anonym sa...

Ja nästan fast det var blommor jag tänkte på

Maria sa...

Jag med... men ändå... så där i väntans tider liksom... vad ska det bli för något, vilken färg...

Anonym sa...

Vit dofttobak och lilasvart änglatrumpet har tittat upp

Maria sa...

Oj, härligt! Jag har inte ens hunnit köpa frön ännu... och ska inte gå på trädgårdsmässan i helgen eftersom jag ska till vår lilla Malin i helgen! Ska försöka mig på de där hallonaklejorna igen - det gick ju inte så bra för mig förra året...

Anonym sa...

Where did you find it? Interesting read Ctv sports personalities Aloe vera based cosmetics Computer superstore in zamboanga Cisco w4008 support stop smoking Free pics of asian teens nude Manufacturers klonopin manufacturer of Maternity scrub pants Payday advance corpus christi england marketing user contact email