onsdag, mars 08, 2006

Från Beta-mode i maklig fart mot Alfa-mode!

Kära nån... en rödhårig rör på sig!
Jag är tillbaka...!
... eller... jag är... men kanske inte riktigt - tillbaka!
Efter 4 dagar, där en mycket märklig förkylning försatt mig i Beta-mode, så är jag i allafall up & going! Not strong, men ändå up!
Man kan faktiskt bli skogstokig av att ligga hemma och nysa så till den milda grad att hela bostadsföreningen klagar på att lägenhetspriserna går ner om jag inte slutar snart!!!
...och det vill man ju inte bidra till!

Min nos är täppt!
Min kropp strävar i nebulös form!

Under dessa dagar har jag vandrat stigar om och om igen, men ändå, när kvällen blivit sen har jag lidit samma lugubra nederlag ett otal gånger! Varför gör man samma misstag om och om igen? Men efter att ha äntrat samma stigar lite för många gånger så insåg jag att jag måste tänka nytt - jag greppade ett filosofiskt uppslagsverk och fann svar:
"Endast djärva spekulationer kan föra oss vidare, inte anhopning av fakta"
Det var Einstein himself som talade till mig...
Jag böt strategi och kastade mig ut i helt okända marker, kände att min sorg, vånda och kamp äntligen byttes ut mot hopp och tro på framtiden - segerviss anlade jag ett snett leende på mina läppar... denna känsla varade i säkert två timmar... tills jag såg mig besegrad igen!

Jag stänger av datorn!
Jag hatar små röda ettriga Britoner!
Jävla Age of Empire!!!

Inga kommentarer: